طراحی ، ساخت و اجرای هلدر بوته ای و ربات ذوب ریز بازوئی دایکست D4

شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو متکی بر متخصصین داخلی خود، توانست طراحی ، ساخت و اجرای هلدر بوته ای و ربات ذوب ریز بازوئی دایکست D4 را به صورت 100 درصد داخلی در سال 1400 آغاز و در بازه زمانی 20 ماهه این پروژه را به اتمام رسانده و جایگزین هلدر حوضچه ای و ربات ملاقه ای نماید.


دکتر مجتبی معظمی مدیرعامل شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو خبر داد؛
شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو بعنوان یکی از شرکت های پیشتاز در صنعت ریخته گری پیوسته بدنبال بهبود و توسعه دانش و تکنولوژی خود در راستای تولید با کیفیت با کاهش اثرات زیست محیطی بوده و در این راستا متخصصین و مهندسین مجرب این مجموعه اقدام به طراحی و ساخت هلدرهای بوته ای بعنوان جایگزین هلدرهای حوضچه ای و ربات ذوب ریز جدید نموده که مزایای کیفی و زیست محیطی ارزشمندی را با کاهش مصرف انرژی بدنبال داشته ، که بر این اساس که میتوان به شرح ذیل به آنها اشاره نمود.

دکتر مجتبی معظمی افزود، مزیت هایی که اجرای این پروژه برای شرکت دارد شامل :
مصرف برق پائین تر ( حدودا 25% هلدرهای موجود )
کاهش هزینه گاز مصرفی
کاهش هزینه هوای فشرده ، ثبات دمائی بالا
کاهش هزینه مصرف ملاقه و ناودانی، مصرف پائین المنت نسبت به هلدر های موجود
قیمت پائین تر ساخت هلدر بوته ای (حدودا50% قیمت هلدر موجود )
ثبات دانسیته و معیارهای کیفی مذاب دقت در اندازه میزان ذوب و ثبات کیفی ، سرباره گیری بسیار راحت
نیاز کمتر رباتهای بازوئی به تعمیرات و نگهداری و ناودانی
عدم نیاز به ملاقه بلند در این نوع ربات و استفاده از ملاقه طرح UBE در سایز کوچکتر ، دقت بالای مقدار ذوب برداری و ریختن مذاب داخل اسلیو
در پایان مدیرعامل شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو اظهار امیدواری کرد پیش بینی میشود شرکت ریخته گري آلومینیوم ایران خودرو علاوه بر خودکفایی در ساخت هلدر بوته ای و ربات ذوب ریز طرح بازوئی بتواند در راستای مسئولیت های اجتماعی خود مشکلات شرکتهای مشابه را نیز حل نماید.

اشتراک گذاری برای دوستان

Facebook
LinkedIn
Twitter
Telegram
Print
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x